Доброго дня всім, це фотозвіт про пророблену роботу по встановленню другої лампочки на задній хід з лівого боку.
Отже повністю погоджуюся, що ПТФ (протитуманний фонар) має горіти лише з одного боку, а от задній фонарь коли горить один - цього мені здавалося завжди за мало. Почав спостерігати, що на багатьох авто є з заводу два. У мене немає гарантійного обслуговування(машину брав б\у в Європі з пробігом 66 000), тому втрачати немає чого. Отже почитавши про це рішився на творчий процес.
Перше з чого почав це зрозуміти звідки потрібно взяти живлення для лівого фонаря. Для цього зняв правий фонар. Як це робити ЭНДРЮ вже писав по цій
силці
Вичислив, що КОРИЧНЕВИЙ ПРОВІД і є тим який нам потрібно.
Тепер знімаємо в середині обшивку. Як це робити не буду описувати там все не складно. І врізаємося в наш провід. Я використав пару метрів теж коричневого проводу і заховав його в захистний чохол, щоб провід ніде не перетерся і не коротнув. Місце з'єднання пропаяв. Порада: не використовуйте для пайки кислоту, на електродеталях правильно використовувати каніфоль. Кислота з часом роз'їдає провідник і утворюється окислення. І звичайно ж ізолюємо.
Йдем далі. Провід я проклав в середині кузова, використовуючи технологічні отвори. На першій фото червоним пунктиром схематично вказаний шлях пролягання дроту. Щоб легше було заводити кабель використовував тросик і трубку, яка по формі нагадує знак питання. Вибачте не сфоткав, забув
. За допомогою цих не хитрих приспособів легше, але можна обійтися і без них.
І ось ми вийшли до лівого фонаря
Далі припаюємо накінечник до нашого дротика (його я взяв у знайомого електрика, каже що на всіх РЕНО стандартний). І заводимо його в крайній лівий отвір, який якраз і є порожнім. Саму фішку перед цим потрібно розімкнути (відкрити), як це видно на фото
А тепер готовий результат. Новий дротик я стяжкою закріпив до існуючого жгута проводки.
Наступний крок про який вже згадувалося на нашому форумі - немає ПЛЮСА в плафоні. Так він виглядає на правому плафоні
А от на лівій немає. Є пусте місце!!!
як показано на цьому фото (Правда тут на фото я показую ПТФ, бо забув сфоткати те місце яке робив і схаменувся вже як вставив контакт, але там все зрозуміло).
Ще раз наголошу: ОБЕРЕЖНО виламуйте поперчну перегородку на дні патрона(червона стрілка), бо інакше легко зламуються бокові фіксатори для лампочки(зелені стрілки). Я це робив сапожним ножиком і нажаль виламав. Може хтось придумає щось оригінальніше. Мені прийшлося лампочку фіксувати стяжкою, але тримається добре. Потім я взяв знову ж у того знайомого електрика плафон здається з ПАРТНЕРА і дістав звідти КОНТАКТ. Він трохи відрізнявся, але це не подіум краси і головне щоб виконував свою функцію. Щоб завести його на своє місце потрібно було припідняти доріжку, а для цього висверлив один пластмасовий тримач (там де на фото бачите саморіз). Вставив контакт і прижав доріжкою за допомогою саморіза (Зверніть увагу, якщо він довгий його потрібно обрізати щоб потім при установці плафона не царапати кузов).
Тепер як позбутися заглушки в плафоні? Я спочатку просверлив свердлом на 10, а потім фрезою добрав до потрібного діаметра. Фреза на фото.
Плафон готовий можна збирати і ставити на місце. І ось кінцевий результат.
Тепер декілька цікавих фактів. У нас з заводу стоїть одна лампочка на задній хід потужністю 21 Вт. Я вирішив не збільшувати і поставив дві по 10 в сумі 20 Вт. Чому? я не супер ас в електроніці, але логіка підказує, що завод виробник розраховує товщину (січеніе) кабеля. Правда мені здається, що кабель витримає і значно більше навантаження. Правда є ще одне но... з яким потрібно рахуватися: ЛЯГУШКА, яка при включенні задньої передачі подає напругу на фонарі. Вона має стояти на коробці, покрайній мірі так було в мене на ЛОГАНІ. Вони час від часу виходять з ладу і причина цього досить банальна: кожного разу коли вмикаємо задню на лягушкі відбувається іскріння (щось подібне як у вмикачі в кімнаті, інколи помітна іскра), а це іскріння з часом утворює нагар на поверхні контактів і напруга зникає. Дивився в НЕТІ дехто з КУЛІБІНІВ розбирає чистить контакти і вона працює далі. Але це клопіт. так до чого це я? При збільшені Вт, іскріння буде сильнішим і тоді з ладу скоріше вийде ЛЯГУШКА. Цю проблему лікують і досить не складно: в мережу вмонтовують звичайне релє, наприклад релє дальнього світла і іскріння пропадає. Я не мав часу цю процедуру зробити і відклав її на потім. Якщо колись зроблю, то поділюся результатами. Думаю коли поставлю ЛЯГУШКУ, то поміняю мінімум на дві лампочки по 15 Вт, а може і по 21, потрібно порадитися з розумнішими.
А поки якщо по темі, то все працює вже десь два місяці, світла стало більше я задоволений. Все що для цього було потрібно пару метрів дроту, дві лампочки, плюсовий контакт і накінечник на провід.
Всім доброго настрою і менше ям на дорозі, і по житті.